Hoşgeldiniz!

İlginç internet sitelerinin yanı sıra birçok güncel konuyla ilgili bilgi edinebileceğiniz siteme hoşgeldiniz...

3 Mart 2008 Pazartesi

Alisverissaati'nde buluşalım


Genç girişimcilerin başarılı olduğunu görmek, bu devirde insana moral veriyor. Gerçekleştirilmemiş bir hayalinizi silip kenara atmadan önce, Kudret Çurey’in büyük bir azimle ve yaratıcılıkla kurduğu dünyanın en çok ziyaret edilen 2. saat sitesi olmayı başarmış alisverissaati.com’un hikayesini okuyun…
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği mezunu Kudret Çurey, 2002 yılında gittiği Amerika tatili sırasında, online rezervasyon ve bilet sektörünün ne kadar büyük olduğunu farkedip internet dünyasına daldığında, e-ticaretin devi e-bay’le karşılaşmış. Amerika tatilini eyalet eyalet gezip iş görüşmeleri yaparak geçiren Çurey, dev fırsatı fark etmiş ve fark etmekle kalmayıp e-dünyaya ismini tam saatinde yazdırmış!Mücevherden saate önce aile mesleği olan mücevher işiyle başlayıp, Türkiye’de evinden Amerika’ya mücevher paketleri satmış. Ürün gönderim adedi çok fazla olduğunda, ödemelerde komisyon farkını ödememek için Amerika’da hesap açıp, sürekli olarak seyahat etmeye başlıyor. İşte bu noktada rakiplerinin çoğaldığını ve bu sebeple karlılığının azaldığını anlaması, ciddi bir pazar araştırması yaptırarak bu sektörde ciddi bir pazar olduğunu ve aslında bir ihtiyaca cevap vereceğini fark ederek saat işine geçmesi, onun için büyük bir adım oluyor. Önceleri Türkiye’de o sırada çok kullanılan Ideefixe ve Kangurum gibi alışveriş sitelerine saat satıyor. Bu sitelerle işe başlaması ona çok faydalı oluyor, çünkü hem Türkiye’de bu işin nasıl yapıldığını anlamasına yardımcı oluyor, hem de saat pazarını büyütmüş oluyordu. Kendisine bu tür alışveriş sitelerini rakip görmemesinin sebebi ise bu sitelerin 'herşeyi' birarada satıyor olmaları ve niş saat pazarına yoğunlaşmaları için bir sebepleri bulunmamasıdır. Bu noktada belirtmek gerekir ki, Kudret Çurey’in başarısı, sadece mükemmel bir fikrinin olmasından değil, aynı zamanda çok fazla araştırıp öğrenmesinden de kaynaklanıyor. Bunu gerek en başta yaptığı pazar araştırmasından, gerekse işe girdikten sonra yaptığı internet sitesi incelemelerinden anlayabiliriz.


Alışverişte kilit konu: güven

İnternet üzerinden alışveriş yapanların en büyük sorununun güven olduğunu fark eden Çurey, bu konuyu aşmak için kendi kurmak istediği internet sitesinde neler yapılabilir diye uzunca bir müddet düşünerek çözümün bir telefon numarası ve “Bizi arayın” sloganıyla hallolabileceğini düşündü. Ve hiç de yanılmadı. Hem bu telefon numarasıyla internet üzerinde dokunamadığınız birilerine erişmenin verdiği güvenle, hem de sitenin ilk halindeki saat portalı şeklindeki bilgilendirmeyle, sitenin üyeleri gün geçtikçe arttı. Çurey biliyordu ki, olmayan bir sektöre girdiğinizde en önemli adım, müşteriyi bilinçlendirmek ve bilgi eksikliğini doldurmaktı. Yine bu adımda da araştırma güdüsünü elden bırakmayan Çurey, üyelerinin profil bilgilerini detaylı olarak inceleyerek tam olarak ne yapması gerektiğine karar verdi. Görselleri çok bol olan bir siteyle, müşterilerin ilgisini çekmeye devam etti.
Başarının Sırrı: "Tek olmak"

Bu işe ilk başladığında, alisverissaati.com’un karşılaştığı en büyük zorluk, stok tutmaya zorlanmaları olmuştur. Saati bir usta-çırak mesleği olarak gören saatçileri, onlardan belli miktarlarda ürün almadan inernetten satış yapmaya inandırmak, müşteriyi de kola takarak saat alma alışkanlığından vazgeçirmek çok zordu. Bu yüzden kendi sitesinin tercih edilmesi için gerekli unsurları ‘binlerce model’, ‘zaman karı’ ve ‘çok taksit, ucuz fiyat’ agresif pazarlama yöntemleri olarak belirledi.
Alisverissaati.com sitesini 2004 yılında Mynet ile aktif olarak hayata geçiren Kudret Çurey, 3 senede 4.5 milyon USD ciroya erişti. Capital Dergisinde yaptığı bir röportajda günde bir saat satma hedefiyle yola çıktığını belirten Çurey, 2007 yılının son gününde 300 saat satmış! 150,000 üyesi bulunan sitenin günlük ortalama ziyaretçi sayısı 16,000 ve ortalama satış 130 saat civarı. Kudret Çurey, evinde başlattığı bu fikri bir internet şirketine dönüştürürken, bir teknoloji, bir hukuk ve bir finans danışmanıyla beraber çalışmış. Bunun gerekliliğini de aslında başına gelen birkaç talihsiz olay sonucu anlamış: teknolojik olarak yetersiz olan sitelerinin verdikleri bir reklam sonucu çökmesi ve taksit sözleşmesinde belirtmeyi atladıkları bir maddeden dolayı aldıkları ceza. Alanında uzmanlarla çalışmak gerektiğinin üstüne basan Çurey, “Sizin fikrinizin “tek” olması önemli, o siteyi kuracak teknolojiyi ya da hukuk kurallarını bilmeniz değil” diyerek fikrini belirtti. Başarılarıyla yükselen şirket, Casio gibi dev bir saat markasına 'yeni imaj yaratmak' gibi bir misyonu da yüklenmiş bulunuyor ve bunu başarmak için de Casio Point adı altında özel tasarımlı bayiler oluşturuyor. Siteye girdiğinizde sizi yaklaşık 50 farklı saat markası, en çok satanlar, saat vitrini, indirimdekiler ve ön sipariş adlı bölümler karşılıyor. İster bayan/bay saatleri bölümünden, isterseniz de marka bölümünden arama yapabilirsiniz. Detaylı aramak yapmak isteyenler ise, saatin özelliklerinden fiyat aralığına kadar belirleyebildikleri özelliklerle daha net bir arama yapabilirler. Ürün siparişi vermeden önce ürünün stokta mı ön siparişte mi olduğuna ve kredi kartı, havale, telefon ile, hediye puan ile gibi ödeme seçeneklerine dikkat edilmeli. Bankacılık işlemleri için anlaşılan 10 bankada özel taksit avantajlarını kullanabilir, UPS, Yurtiçi Kargo, Aras Kargo veya MNG kargodan birini seçebilirsiniz. Alışveriş yapmak için üye olmak zorunda değilsiniz, fakat üyelere özel indirimler, yeni ürün duyuruları, hediyeler ve tek tıkla alışveriş yapmanızı sağlayan sizi tanıma özellikleri gibi avantajlar sunar.



.com Mağazası: Alışverişlerinizi www.alisverissaati.com fırsatlarıyla görerek, dokunarak, inceleyerek yapın

Şirketler, internet ortamını kullanırken iki türlü büyüme gerçekleştirebilirler: ya fiziksel mağazacılıktan internet dünyasına doğru bir büyüme, ya da, alisverissaati.com’un da yaptığı gibi internet dünyasında var olup gerçek dünyaya doğru bir büyüme. İnternet sitesindeki fiyat avantajlarını mağazacılığın genel giderlerini de karşılayacak seviyede korumak zorunda olan şirket, özel interaktif konseptleriyle, bir internet mağazasının içinde olduğunuzu düşündüğünüz mağazalarıyla, internet alışverişlerine olan güvensizlik duygusuna da önlem olabileceğini düşünüyor. Bu büyüme adımını 2007’de Kadıköy, Bağlarbaşı ve Sirkeci’de açtığı alisverissaati.com mağazalarıyla gerçekleştiren şirket, 2008’de de fiziksel büyümesini sürdürmeyi planlıyor.

Gelecek amaçları sadece mağazacılıkla sınırlı değil. Bu sektörde kendisine en büyük rakip olarak google’ı belirten Çurey’in en nihai amacı, sitesinin girişinde de belirttiği gibi saat=alisverissaati.com fikrini insanlara yerleştirmek. Yani insanlar saat arayacaklarında google’a saat değil, alisverissaati.com yazmalılar onun düşüncesinde. Sitesinde başka hiçbir ürün satmayarak “tek” olma avantajını sürekli kılmayı hedefleyen şirket, önümüzdeki yıllarda saatlerin standart kodlu olma avantajlarını da kullanarak yurtdışına açılmayı hedefliyor.
Kudret Çurey’e, internet dünyasında hala gerçekleştirilebilecek hayaller olduğunu hatırlattığı için teşekkür ederiz.

1 yorum:

osman dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.