Hoşgeldiniz!

İlginç internet sitelerinin yanı sıra birçok güncel konuyla ilgili bilgi edinebileceğiniz siteme hoşgeldiniz...

25 Şubat 2008 Pazartesi

Embrio'dan bir Dev'e


Ticaretten anlamak yetmez. Dünyanın en güzel dükkanı, en çeşitli ürünü, en çok bilgisi sizde olsa, yetmez. Çünkü artık dünya, tek bir tık'la, internetteki sanal dünyada alışveriş yapmayı seviyor.

19 Şubat 2008'de İTU İşletme Tezsiz Yüksek Lisans E-ticaret dersini, embrio.com'un genel müdürü Hamit Kekeç ziyaret etti, ve sanal dünyanın gerçeklerini ekranın diğer tarafından gösterdi. Kendisi, Pamukbank'ta işe başlamış, daha sonra Finansbank'ta çalışmış ve 2006'da embrio.com'da iş geliştirme bölümünde işe başlamıştır.

Artık herşeyi bilmek yetmiyor, bilgi birikimi, yönetimi, bilgi çağı kapanmak üzere. Hedef; doğru insan, yani doğru yetenek. Doğru yeteneği, doğru vizyonu yakalamak çok zor. Özellikle sanal dünyada 1 numara olmadığınız sürece isminiz hatırlanmadığı için, ya hiç olmayan bir fikirle işe başlamalısınız, ya da bir alanda 1 numaraya oturmuş olan ismin eksiklerini tamamlayarak onun tahtına yerleşmelisiniz. Örneğin embrio.com'un ilk girişimlerinden olan tio.com, diğer fiyat karşılaştırma sitelerinden farklı olarak, bayilerle tek tek iletişime geçerek, kendi yazılımları olan program sayesinde ürünlerin birebir eşleştirilmesini sağlamışlardır. Diğer sistemlerin eksiklerini görerek, ellerinde mevcut olmayan bir ürünü sergilememe gibi detaylarla, diğer sitelerin ulaşamadığı değerlere çok kısa zaman dilimlerinde ulaşmışlardır.
Doğru fikri yakaladıktan sonra işiniz bitmiyor. Katma değer sağlayacak stratejik işbirlikleri kurmak ve soluğunuzun uzun olması da çok önemli. Eğer ilerisini düşünerek öngörülerde bulunmaz, gelecekte kurulacak rakipleri hesaba katmaz, dünyada olan değişiklikleri görmezden gelirseniz, yani soluğunuzu günlük tutarsanız, sizin fikrinizi alıp sizden bir adım öteye taşıyacak rakipler her zaman kazanacaktır.
Ve pazarlama...Her ürünün doğuşundan itibaren onunla beraber büyüyen bir strateji olduğu için, fikrinizi ortaya koyarken, sitenizin büyümesi için hangi faktörlerin önemli olduğunu, bunları hangi mesajlarla ve hangi kanallarla insanlara duyurmak istediğinizi de düşünmelisiniz. Örneğin, alışveriş sitelerini liderliğe taşıyan, güvenilirlik, hız ve ürün çokluğu gibi temel faktörleri, hedef kitleye 'klişe olmayan' farklı kanallarla iletmek gerekmektedir.
Fikirlerinizi iyi bir iş modeliyle ve uzun vadeli planlarıyla birleştirdikten sonra, internette 1 numaraya oynamamak için hiçbir engeliniz yok.

Hiç yorum yok: