Hoşgeldiniz!

İlginç internet sitelerinin yanı sıra birçok güncel konuyla ilgili bilgi edinebileceğiniz siteme hoşgeldiniz...

26 Haziran 2008 Perşembe

Sıcak sıcak teknoloji!

Sıcak yaz aylarının gelmesiyle dünyanın durgunlaşmasını, ayaklarını uzatıp tatil havasına girmesini bekliyorsanız yanılıyorsunuz. Son birkaç ayda internet ve teknoloji dünyasında yaşanan hızlı gelişmeler, önümüzdeki yaz aylarında da hızını kesmeden devam edeceğe benziyor.

Öncelikle herkesin merak ettiği Yahoo- Microsoft anlaşmasının, 4 ay süren ve her defasında farklı bir sonuçla ortaya çıkan görüşmeleri sona erdi ve Yahoo Haziran başında tam ya da kısmi satın alma gibi bir anlaşmanın şu an için kesinlikle yapılamayacağını açıkladı. Yahoo’ya en büyük yatırımlardan birini 59 milyon hissesini alarak yapan ve 1.6 trilyon dolarlık paya sahip olan Icahn ise, Microsoft’un Yahoo hisseleri için önerdiği 33$’lık teklifin, Yahoo’nun tek başına varlığı sırasında sahip olduğu 27$’lık hisse durumundan çok daha iyi olacağını, Yahoo’nun Microsoft’a karşı çok ters bir tutum sergilediğini ve bundan memnun olmadığını belirtmiş. Son günlerde 23$’a düşen Yahoo hisseleri sebebiyle birçok yatırımcı, Yahoo’nun Yönetim Kurulu’na Microsoft ile olan anlaşmada olumsuz tavırları ve avantajları görememelerinden dolayı dava açmayı düşünüyorlar. Tabii, Microsoft ve Yahoo’nun birleşmesi, en büyük rakipleri Google karşısında da büyük bir avantaj sağlayacaktı.
Yatırımcılar, kendi arama motorlarını kullanarak reklam görüntüleyen ve alışveriş yapan kullanıcılara para ödeyecek olan Live Search for Windows Mobile ve Live Search Cashback gibi programlarla yeniden adını duyuran Microsoft’un, Yahoo’ya karşı artık ilgilerinin bitmiş olduğunu düşünüyorlar.

Yahoo bu kadarla kalmadı. İsmini haber başlıklarından düşürmeyecek yeni bir anlaşmaya Google’la imza attı. Haziran başında Google’la imzaladıkları “reklam anlaşması” ya da “ad deal”a göre, Google tarafından sağlanan reklamları kendi arama sonuçları ve bazı internet sitelerinde yayınlayabilecek. Google reklamlarının nerede yayınlanabileceğine Yahoo karar verecek. Minimum 4 yıl için imzalanan bu anlaşmanın yıllık gelirlerine yaklaşık 800 milyon dolar ekleyebileceğini vurgulayan Yahoo ve Google, bu anlaşmaları sebebiyle rekabet sınırlarını zorlayabilecekleri düşünüldüğü için oldukça tepki alıyorlar. Yahoo, Google sayesinde daha da çok para kazandığını gördükçe, Yahoo ve Google tekelleşmeye başlayacak, bu da reklamcıların korkulu rüyası olan internet reklam fiyatlarını oldukça artıracak. Anlaşmaya gore, Yahoo’nun diğer firmalarla reklam anlaşması yapmasına bir kısıt olmadığı halde, bu tür avantajlı bir anlaşma sayesinde internet reklam sektöründe Yahoo ve Google büyük bir paya sahip olacaklardır. Google’ın resmi blog sitesinde Başkan Yardımcısı, Global Satış ve İş Geliştirme Müdürü Omid Kordestani’nin yaptığı açıklamada, bu anlaşmanın kullanıcılar, reklamcılar ve yayıncılar için iyi olduğunu düşündüğünü belirtiyor. Google’ın lider teknolojilerini Yahoo’nun kullanmasını sağlayarak daha verimli bir sistem gelişeceğini düşünüyor. Kullanıcılar arama yaptıklarında kendi aradıklarıyla daha alakalı reklamlar görecek, Yahoo Publisher Network’deki yayıncılar, Google’ın reklam teknolojisi sayesinde daha fazla para kazanabilecek ve reklamcılar da hedef kitlelerine ulaşmak için daha verimli ve etkili yollar kullanabilecekler. Kordestani, bunun Yahoo’nun kendi gelişimini engelleyecek bir adım olmadığını, bu sebeple rakiplerden birini yok etmediklerini, Google’ın reklam fiyatlarını belirlemediğini ve bu yüzden reklam fiyatlarını yükseltemeyeceğini, gelen ters tepkilere bir yanıt olarak net bir şekilde belirtmiştir. We also think this is good for competition. Bir adım daha öteye giderek, mesajlaşma servislerini, yani Google Talk ve Yahoo IM servislerini uyumlu hale getirerek kullanıcıların birbirlerini listelerine ekleyebilmesini ve konuşabilmesini sağlayacak olan Yahoo ve Google, bu şekilde MSN’e rakip olabilecekler.

"İki kat hızlı ve yarı fiyatına!"


“Twice as fast half the price” sloganıyla, Apple da yaz aylarına hızlı bir giriş yapıyor. 199$’dan satışa başlayacak olan iphone 3G’ler, ortalığı kasıp kavuracak gibi gözüküyor. 3G’nin getirdiği yenilikler nedir diye bakacak olursak; hızlı internet bağlantısı (iphonex2.4), telefondayken bile e-maillarınızı okumak, internette dolaşmak veya video izlemek gibi birçok işlemi aynanda yapabilmenizi sağlayan bir altyapı, kendinden entegre yerinizi bulmanızı sağlayan GPS sistemi ve son olarak da Microsoft Exchange ve kurumsal kaynaklara güvenli ulaşım sağlayan Cisco IPSec VPN. Normal bir bilgisayardan neredeyse hiçbir farkı kalmayan, hatta daha sofistike işlemleri yapabilen iphone 3G’nin fiyatı, nasıl oluyor da daha ilkel iphone’dan daha ucuz olabiliyor? Isuppli adlı bir firma, iphone 3G’nin maliyetlerini kendince hesaplayarak maliyetin 179$ civarında olduğunu açıkladı. 199$’a satılacak olan iphone 3G’nin Apple’a en büyük getirisi ise, anlaşmalı olduğu kablosuz ağ sistemleri bayiliklerinden geliyor. Böylece her iphone 3G’nin fiyatı yaklaşık olarak 199$+300$’dan 499$’a geliyor.

VISA & FACEBOOK?

Bir haber de tabii ki Facebook’tan. E commerce times’ın 24 Haziran’da yaptığı haberde, facebook’un Visa ile ortaklık yaparak reklamcıların hedefi olmayı istediği vurgulanmış. Bu Visa uygulamasını ilk indiren 20,000 kuruma, 100$ değerinde facebook’ta bedava reklam verebilme hediyesi verilecek. Yani Visa uygulaması yapan kurumlar, facebook’ta istedikleri niş bir kesime reklam vermek için desteklenecek. Şu anda yaklaşık 80,000 küçük kurumun facebook’ta profili olduğu biliniyor. Visa, Facebook’u desteklemek için ise 2 milyon dolar ödüyor ve yeni başlatacağı pazarlama programında da facebook’u tanıtmayı düşünüyor. Visa’nın şu anki kurumsal ağını, haritalarını, ajandalarını ve ekstra maliyetlerin kaydedildiği expense sheet programlarını Google yürütüyor. Wall Street Journal ve Enterpreneur magazinleri de, Visa’nın facebook uygulamasıyla ilgili gelecek soruları cevaplamak için bir bölüm ayıracaklar. Visa’nın facebook uygulaması, küçük kurumlara yeni müşteri bulmada, maliyetleri düşürmede ve para kazanmanın farklı yollarını göstermede ipuçları verecek. Visa uygulamasını yüklemiş olan kurumlar birbirleriyle bağlantı kurabilecek, forumlarda tartışabilecek. Visa’nın uygulaması, facebook’taki 13 ayda kurulan 24,000 uygulamadan sadece 1’i olacak. Bu uygulamaların çoğu facebook’un popülerliğini artırsa da, çok azı para kazandırıyor. Bu program sayesinde, reklamcılar, demografik özelliklerini ve kişisel ilgi alanlarını bildikleri spesifik bir kitleye ulaşabilecekler. Eğer başarılı olursa, facebook’a yapılan reklam yatırımlarının giderek artması bekleniyor.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Excellent and decent post. I found this much informative, as to what I was exactly searching for. Thanks for such post and keep it up. Nehru jacket